Snöovädret ändrade våran söndag totalt

Skrivet 2010-12-19 @ 20:41:55
Men den blev bra ändå =) Det va ju tänkt att vi skulle åka till Sigtuna till Rebecca, Ante och Tilde som fyllt 2 år på lite kalas. Men vi bestämde oss för att inte ge oss iväg i snöovädret, och tur va nog det. Fick höra av flera sen att det va jätte halt och att blåsten hade drivit igen ganska mycket. Så vi får åka dit och ge presenten och busa en annan dag.

Men det blev julstädat i hela huset i stället och jag och Elvira tog fram alla tomtar, och det gillade hon. Hon älskar tomtar. Nu går hon och pekar på alla tomtar till och med de som är på gardinerna jag satt upp idag och så springer hon och tar på sin tomteluva =) sötnosen min.
Som sagt Elvira hjälpte mig att pynta med tomtar mm idag och så här tyckte hon att de skulle stå
Sötnos, sen sa jag att man kan ställa tomtarna på lite olika ställen och visade henne då flyttade hon några *men jag flyttade på några fler :P *
Har gjort lite julgodis i helgen också, blev lite marsipangodis med chocklad runt och i dag gjorde jag snöbollar med lime smak står i kylen nu så ska bli spännande och prova sen om de  e goda :P
Pata är ju äntligen hemma för gott *hoppas vi* från Afghanistan där han har vart i drygt ett halv år och alla vi nära och kära har vart oroliga som bara den varje dag så det e så skönt att han är hemma. Idag kom han på fika eller han vart kvar på middag också =) kul att ha han hemma igen. Elvira hittade en ny kompis att busa med, skulle bara sitta hos Pata mot slutet innan hon skulle sova :P
Nu ska jag sätta mig och skriva julkort till alla barn i klassen så 22 julkort ska jag sätta mig att skriva *pjjuu* men men va gör man inte för de små liven =)
Trevlig fortsatt 4:de advent!!
Kram kram//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback