En helt underbar sommar helg!!! 6/6

Skrivet 2010-06-06 @ 19:34:07
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Sveriges nationaldag i dag, hurra!
Har inte firat detta, känns tråkigt på ett sätt på ett annat inte för det brukar vi inte göra så...

Så otroligt fint väder det vart hela helgen, helt underbart. I lördags va vi in till festivalen/marknaden i stan hela familjen och med Ida och Emilia.  Det blev en väska, ett halsband och en klänning till mig själv och Elvira fick en ballong. Jonte hittade inget... brukar han inte göra på sådana ställen så...Det va toppen mysigt, tog en god lunch på stan med. Sen efter det åkte vi till Rowafoto för hon hade invigning på sin nya studio som blev sååå fin, fick ta några kort på Elvira och så ska vi dit om en och en halv vecka och ta bilder på henne och oss som familj. Ska bli så kul, längtar verkligen.
Både i kväll och i lördags grillade vi i det fina vädret. Och vart va det och vi har inte köpt någon liten pool till Elvira än och det har inte hunnit blivit så varmt i mamma o pappas pool än så det fick bli en hink. Och det va hon så glad över, det märks verkligen att hon är född i fiskens tecken :)



Men i dag blev det ett litet snabb dopp i den stora poolen 21 grader va det, men det va kallt så det vart bara till magen på både mig och Elvira. Men fötterna plaskade hon med  en hel del när hon fick sitta på kanten och när hon inte gjorde det låg hon på mage och plaskade med händerna.


Pappa jonas hade jätte kul när han satte Elviras blöja på mitt huvud!! :P

En underbar sommar helg med andra ord, och nu är den slut, Tillbaka till jobb och verklighet i morn igen!!!
God kväll god kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback