Första dagen på Pinneman =)

Skrivet 2011-01-12 @ 13:01:57
Ja då har vi gjort första dagen på inskolningen på förskolan Pinneman. Sa till Elvira att nu ska vi till dagis, hon tjoade JAAA rätt ut och det va inte ett gnäll om att ta på sig kläderna. Och lite lagon skönt att ta pulkan och gå ca 200 meter till förskolan i stället för att gå i en kvar och ta tåget och gå i en kvart till... Det snöade på bra, så jag tänkte att ja vi är nog inne första dagen men så va det ju inte :P så det va bara att gå in och ta på fleesstället och gå ut i snön. Men barnen hade jätte kul. Vi skottade upp en ring på gården och där satt vi och hade samling ute, så himla mysigt...  sjöng namnsånger och fikade. Alla barn fick välja en sten med ett djur på, vad valde Elvira?? heheh eb mygga!!!! Hahahaha.. jaja tänkte jag.. alla barn fick välja och varje djur hade en sång som vi sjöng.
Sen gick vi in och lekte en stund innan lunch och det va ju super kul att springa runt och kolla in alla nya saker och busa med alla barnen. Elvira har ju en stark vilja och säger till när hon inte vill* ja skriker* och det är en tjej till som är likadan om inte lite värre för hon slog nog varje barn där idag tror jag :( en riktigt tuff tjej, så henne får de ha lite koll på hoppas jag, för hon och Elvira kommer nog ryka ihop när de har så starka viljor båda två :P
Sen va det lunch och vi fick hur goda hemmalagade pannkakor som helst, jag tror nog att jag aldrig har ätit så goda pannkakor någonsin!!!!!
Det va vad vi han med idag, i morn blir det nya tag och då blir det en lite längre dag fram till kl 14 så då ska de sova där i vagnarna för första gången.. spännande!!
Nej nu ska jag upp och väcka tösen.
Ha en bra dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback